12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
21

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛ ضررهای ناشران شهرستانی از دوران شیوع کرونا/ مجمع ناشران انقلاب اسلامی از نشر دفاع مقدس حمایت کند

  • کد خبر : 722
  • 21 اردیبهشت 1399 - 16:53
در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛ ضررهای ناشران شهرستانی از دوران شیوع کرونا/ مجمع ناشران انقلاب اسلامی از نشر دفاع مقدس حمایت کند
مسوول نشر دارخویین اصفهان، باتاکید براینکه ناشران شهرستانی بیشترین ضرر را در دوران شیوع کرونا داشتند، گفت: انتظار داریم مجمع ناشران انقلاب اسلامی و مجمع ناشران دفاع مقدس طرح و ایده‌ای برای جبران این خسارت‌ها اجرا کنند.

سوول نشر دارخویین اصفهان، باتاکید براینکه ناشران شهرستانی بیشترین ضرر را در دوران شیوع کرونا داشتند، گفت: انتظار داریم مجمع ناشران انقلاب اسلامی و مجمع ناشران دفاع مقدس طرح و ایده‌ای برای جبران این خسارت‌ها اجرا کنند.کد خبر: ۳۹۵۲۴۵تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ – ۰۵:۱۰ – ۱۰May 2020

«جانمراد احمدی» مسوول نشر دارخویین اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به وضعیت ناشران شهرستانی در شرایط شیوع کرونا کشور اظهار داشت: همه ناشران کشور بخاطر ویروس کرونا چندین ماه است وضعیت خوبی ندارند؛ عمده خسارت‌های ما مربوط به چرخه تولید کتاب و هزینه‌های مروبط به آن است.

وی از چاپ بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب چاپ اول و حدود ۲۰ اثر تجدید چاپی برای عرضه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و تصریح کرد: چاپ حجم حدود ۱۲۰ عنوان کتاب چاپ اولی و تجدید چاپی هزینه‌های زیادی را برای ما درپی داشت که نتوانسته‌ایم آن‌ها را پرداخت کنیم چراکه اکثر این کتاب‌ها با پیش‌بینی فروش در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چاپ شده بود.

وی در خصوص خسارت‌های وارد شده گفت: عمده خسارت‌های این روزهای ما مربوط به همین کتاب‌هایی است که چاپ شده‌اند و اکنون با لغو نمایشگاه کتاب تهران روی دستمان مانده که تمام سرمایه و اندوخته‌مان است. ما به واسطه فروش در نمایشگاه به چاپ‌خانه‌ها چک داده‌ایم و حالا نمایشگاه برگزار نمی‌شود و سررسید چک‌های در حالی فرامی‌رسد که فروشی نداریم.

مسوول نشر دارخویین اصفهان تصریح کرد: تعطیلی چهارماهه ناشران، حقوق کارکنان و کارمندان و اجاره بها و … همگی هزینه‌های است که موجب متضرر شدن ناشران در دوران کرونا شده است.

احمدی با پیشنهادی برای جبران خسارت‌های موجود گفت: خوب است هزینه میلیاردی برگزاری نمایشگاه کتاب را در قالب وام‌های کم بهره به ناشران بدهند؛ شاید برخی خرید کتاب را به‌عنوان راه‌کار در این شرایط پیشنهاد کنند اما من معتقدم با این اتفاق همواره سلیقه‌ای برخورد می‌شود و لذا ما راضی به تسهیلات و وام‌های کم بهره هستیم.

وی ضمن مطالبه از مجموعه‌های همچون مجمع ناشران دفاع مقدس و مجمع ناشران انقلاب اسلامی برای طرح و ایده‌ای در راستای کاهش ضررهای وارد شده گفت: مجمع ناشران دفاع مقدس و مجمع ناشران انقلاب اسلامی قطعا می توانستند در این روزها ورود پیدا کنند و بالاخره راه کارهایی را پیدا کنند که بتواند کمکی به ناشران دفاع مقدس براساس عملکرد و فعالیت‌هایشان باشد.

مسوول نشر دارخویین اصفهان خاطرنشان کرد: فروش اینترنتی و الکترونیک فضای داشت که برخی از ناشران به دلیل داشتن زیرساخت‌های لازم توانستند فروش‌هایی داشته باشند اما در نهایت چنین فعالیت‌هایی هم برای ناشران شهرستان با مشکلاتی روبرو بودند لذا در نهایت ناشران شهرستانی بیشترین ضرر را از وضعیت شیوع کرونا و عدم برگزاری نمایشگاه بین‌‎المللی کتاب تهران داشتند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

لینک کوتاه : https://ndarkhovain.ir/?p=722

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.